субота, 29 червня 2019 р.

Збори батьків майбутніх першокласників

Картинки по запросу батьківські збори нуш
Форма проведення: тренінг
Мета: розкрити батькам майбутніх першокласників зміст поняття «педагогіка партнерства», познайомити їх один з одним, пізнати батьків як особистостей, налаштувати на відверте спілкування, сприяти формуванню колективу однодумців; розвивати вміння виявляти власну ініціативу, креативність, критичне мислення; викликати бажання співпрацювати з вчителем, ділитися враженнями, висловлюватися перед спільнотою.
Обладнання: мультимедійна дошка, відеофрагмент «Педагогіка партнерства», фліпчарт, аркуші ватману, різнокольорові маркери, стікери у вигляді яблучок, зображення мішечка на дошці, паперові язички полум’я, «парашут» з тканини, магніти.
      Вчитель:  Шановні батьки! Мине зовсім небагато часу, і ваші дітки розпочнуть навчання у 1 класі Нової української школи.
Ця подія водночас щаслива і хвилююча для нас усіх. Адже все нове – таке незвичне. Ви вже, знаєте, що система викладання в НУШ кардинально відрізняється від традиційної. НУШ стане такою школою, куди діти йдуть з радістю, де вони не тільки отримують знання, а й вчаться користуватися ними у реальному житті.  Також одним з принципів Нової школи є «педагогіка партнерства». Адже, працювати легко, коли працюєш разом з однодумцями, коли відчуваєш підтримку та допомогу. А ми з вами однодумці, чи не так? Тож допомагати дітям  адаптуватися до нового шкільного життя, вирішувати проблеми ми будемо з вами разом, пліч-о-пліч. Послухайте, що має на увазі під поняттям «педагогіка партнерства» наша міністерка освіти Лілія Гриневич.
1.     Перегляд та обговорення відео https://www.youtube.com/watch?v=IfK7c7aB04c
Вчитель:
- Що для Вас було вже знайомим?
- Що викликало подив?
- На які думки Вас наштовхнуло відео?
2. Вправа «Мішечок очікувань»
На дошці – зображення мішечка, у кожного з батьків – стікер у вигляді яблучка. Вчитель пропонує записати свої очікування від зборів на яблучку та приклеїти його до мішечка, озвучивши усій спільноті.
2.     Вправа «Будьмо знайомі»
Вчитель: Я вже спілкувалася з Вашими чудовими, допитливими, розумними дітками, а тепер дуже хочу познайомитися з вами, батьками. Почнемо? Пропоную зробити це у ранковому колі, яке ми проводитимемо  щоранку разом з дітками.
(Батьки разом з вчителем стоять у колі. Кожен учасник ранкового кола називає себе (прізвище та ім’я)  та ім’я своєї дитини, яку він приведе до 1 класу.
 Вчитель: Дякую, ось ми й познайомилися! А ще мені дуже хотілося б пізнати Вас краще, як особистостей. Тому пропоную пограти в гру «Чарівна скринька»
(Вчитель пропонує батькам дістати предмети із скриньки: цукерки, штучні квіточки, ключі, прищіпки, іграшки, смайлики тощо та озвучити  асоціації цього предмета зі своєю особистістю. Наприклад: «Я схожа на цю штучну квіточку, тому що, незважаючи на будь-які негаразди у житті, я завжди з усіма усміхнена та привітна» або «Я схожий на цю прищіпку, тому що намагаюся постійно зміцнювати дружні стосунки у родині та прищеплювати дітям моральні якості»)
3.     Вправа «Працюємо в парах»
 Вчитель: Шановні батьки! Оберіть, будь ласка, на власний розсуд пару із нашого колективу, і поспілкуйтеся з цією людиною 1 хвилину. Після цього надайте якомога більше інформації про того, з ким спілкувалися.
4.     Вправа «Парашут»
Вчитель: Діти дуже люблять руханки, коли можна відпочити, розім’яти м’язи,   посміятися. Давайте теж порухаємося за допомогою вправи «Парашут».
(Батьки стають у коло, тримаючись за петлі «парашута». Вчитель пропонує високо підняти «парашут» вверх і швидко пробігти під ним тим батькам, хто:
-         має сина,
-         має доньку,
-         веде до школи дитину вперше,
-         має дитину, яка вже навчається в школі,
-         читає дитині казки,
-         грає з дитиною у футбол,
-         вчить дитину куховарити,
-         щодня цікавиться справами дитини,
-         є другом і порадником для дитини,
-         завжди поряд з дитиною і під час успіху і під час невдачі тощо.
5.     Вправа «Виростимо квітку» (Робота в групах)
Вчитель: Ви чудово спілкуєтеся в парах.  А зараз попрацюємо в групах. Діти дуже люблять гратися конструктором LEGO. Пропоную за допомогою іграшкових цеглинок об’єднатися в групи.
(Батьки спочатку обирають цеглинки LEGO за улюбленим кольором,    потім об’єднуються в групи)
Вчитель: Щоб працювати у групах, слід дотримуватися певних правил. Давайте складемо їх разом.
(Разом з вчителем батьки виробляють правила: «мобільна тиша», поважати думку кожного,  уважно слухати, правило піднятої руки, говорити по черзі  тощо, розподіляють обов’язки: спікер, секундант, секретар, відповідальний за матеріали)
   Завдання для роботи в групах.
   Вчитель: Я не сумніваюся в тому, що всі ви – чудові та відповідальні батьки, які плекають своїх дітей, мов квіти. Скажіть, а що потрібно для того, щоб виростити чудову квітку? (Вода, сонячне світло та тепло, родючий ґрунт, добрива тощо).
   Вчитель: Вірно. Уявімо, що квіти – це ваші діти. А що, на Вашу думку,  потрібно для того, щоб вони виросли всебічно розвиненими особистостями,  успішними у сучасному світі?
(Батьки отримують аркуші ватману , оформлюють свою відповідь і звітують перед  усією спільнотою)
Вчитель: Поспілкувавшись з Вашими дітками, я вже прийняла їх у своє серце. Ви бачите на дошці паперовий вогник з написом: «Щирість, допитливість, безпосередність». Це ті якості, за які я полюбила ваших діток. У кожного з Вас на столі – такі ж вогники. Напишіть на них, будь ласка, якості, які Ви любите і цінуєте у своїх малюках. А зараз утворімо полум’я з вогників, яке буде зігрівати наших школяриків і дасть нам змогу і силу разом виховати сильних, вольових та духовно розвинених громадян. (Батьки прикріплюють за допомогою магнітів вогники на дошці, утворюючи «полум’я»)
6.     Підсумки
Вчитель: Дякую Вам, мої однодумці! Я гадаю, що за час нашого спілкування ми добре познайомилися чудово порозумілися, і будемо прагнути досягнення спільної мети: зробити шкільне життя наших дітей змістовним та щасливим! Поділіться, будь ласка, враженнями від нашого заняття. Сподіваюся, що ви будете відвідувати школу із задоволенням і ми разом подолаємо будь-які перешкоди. А на згадку дозвольте подарувати Вам буклети з порадами та побажати взаєморозуміння у Ваших родинах.

Немає коментарів:

Дописати коментар