Форма проведення: тренінг
Мета: розкрити батькам майбутніх першокласників зміст поняття
«педагогіка партнерства», познайомити їх один з одним, пізнати батьків як
особистостей, налаштувати на відверте спілкування, сприяти формуванню колективу
однодумців; розвивати вміння виявляти власну ініціативу, креативність, критичне
мислення; викликати бажання співпрацювати з вчителем, ділитися враженнями, висловлюватися
перед спільнотою.
Обладнання: мультимедійна дошка, відеофрагмент «Педагогіка партнерства», фліпчарт,
аркуші ватману, різнокольорові маркери, стікери у вигляді яблучок, зображення
мішечка на дошці, паперові язички полум’я, «парашут» з тканини, магніти.
Вчитель: Шановні
батьки! Мине зовсім небагато часу, і ваші дітки розпочнуть навчання у 1 класі
Нової української школи.
Ця подія водночас щаслива і хвилююча для нас усіх. Адже
все нове – таке незвичне. Ви вже, знаєте, що система викладання в НУШ
кардинально відрізняється від традиційної. НУШ стане такою школою, куди діти йдуть
з радістю, де вони не тільки отримують знання, а й вчаться користуватися ними у
реальному житті. Також одним з принципів
Нової школи є «педагогіка партнерства». Адже, працювати легко, коли працюєш
разом з однодумцями, коли відчуваєш підтримку та допомогу. А ми з вами
однодумці, чи не так? Тож допомагати дітям адаптуватися до нового шкільного життя,
вирішувати проблеми ми будемо з вами разом, пліч-о-пліч. Послухайте, що має на
увазі під поняттям «педагогіка партнерства» наша міністерка освіти Лілія
Гриневич.
Вчитель:
-
Що для Вас було вже знайомим?
-
Що викликало подив?
- На які думки Вас наштовхнуло відео?
2. Вправа «Мішечок очікувань»
На дошці –
зображення мішечка, у кожного з батьків – стікер у вигляді яблучка. Вчитель пропонує
записати свої очікування від зборів на яблучку та приклеїти його до мішечка,
озвучивши усій спільноті.
2. Вправа
«Будьмо знайомі»
Вчитель: Я
вже спілкувалася з Вашими чудовими, допитливими, розумними дітками, а тепер
дуже хочу познайомитися з вами, батьками. Почнемо? Пропоную зробити це у
ранковому колі, яке ми проводитимемо
щоранку разом з дітками.
(Батьки разом
з вчителем стоять у колі. Кожен учасник ранкового кола називає себе (прізвище та
ім’я) та ім’я своєї дитини, яку він
приведе до 1 класу.
Вчитель:
Дякую, ось ми й познайомилися! А ще мені дуже хотілося б пізнати Вас краще, як
особистостей. Тому пропоную пограти в гру «Чарівна скринька»
(Вчитель
пропонує батькам дістати предмети із скриньки: цукерки, штучні квіточки, ключі,
прищіпки, іграшки, смайлики тощо та озвучити асоціації цього предмета зі своєю особистістю.
Наприклад: «Я схожа на цю штучну квіточку, тому що, незважаючи на будь-які негаразди
у житті, я завжди з усіма усміхнена та привітна» або «Я схожий на цю прищіпку,
тому що намагаюся постійно зміцнювати дружні стосунки у родині та прищеплювати
дітям моральні якості»)
3. Вправа
«Працюємо в парах»
Вчитель: Шановні батьки! Оберіть, будь ласка, на власний розсуд пару
із нашого колективу, і поспілкуйтеся з цією людиною 1 хвилину. Після цього
надайте якомога більше інформації про того, з ким спілкувалися.
4. Вправа
«Парашут»
Вчитель: Діти
дуже люблять руханки, коли можна відпочити, розім’яти м’язи, посміятися. Давайте теж порухаємося за
допомогою вправи «Парашут».
(Батьки стають
у коло, тримаючись за петлі «парашута». Вчитель пропонує високо підняти «парашут»
вверх і швидко пробігти під ним тим батькам, хто:
-
має
сина,
-
має
доньку,
-
веде
до школи дитину вперше,
-
має
дитину, яка вже навчається в школі,
-
читає
дитині казки,
-
грає
з дитиною у футбол,
-
вчить
дитину куховарити,
-
щодня
цікавиться справами дитини,
-
є
другом і порадником для дитини,
-
завжди
поряд з дитиною і під час успіху і під час невдачі тощо.
5. Вправа
«Виростимо квітку» (Робота в
групах)
Вчитель: Ви
чудово спілкуєтеся в парах. А зараз
попрацюємо в групах. Діти дуже люблять гратися конструктором LEGO. Пропоную
за допомогою іграшкових цеглинок об’єднатися в групи.
(Батьки спочатку обирають цеглинки LEGO за улюбленим кольором, потім об’єднуються в групи)
Вчитель: Щоб працювати у
групах, слід дотримуватися певних правил. Давайте складемо їх разом.
(Разом з
вчителем батьки виробляють правила: «мобільна тиша», поважати думку
кожного, уважно слухати, правило
піднятої руки, говорити по черзі тощо,
розподіляють обов’язки: спікер, секундант, секретар, відповідальний за
матеріали)
Завдання для
роботи в групах.
Вчитель: Я не сумніваюся в тому, що всі ви – чудові та
відповідальні батьки, які плекають своїх дітей, мов квіти. Скажіть, а що
потрібно для того, щоб виростити чудову квітку? (Вода, сонячне світло та тепло,
родючий ґрунт, добрива тощо).
Вчитель: Вірно. Уявімо, що квіти – це ваші діти. А що, на Вашу
думку, потрібно для того, щоб вони
виросли всебічно розвиненими особистостями, успішними у сучасному світі?
(Батьки отримують
аркуші ватману , оформлюють свою відповідь і звітують перед усією спільнотою)
Вчитель: Поспілкувавшись з Вашими дітками, я вже прийняла їх у
своє серце. Ви бачите на дошці паперовий вогник з написом: «Щирість,
допитливість, безпосередність». Це ті якості, за які я полюбила ваших діток. У
кожного з Вас на столі – такі ж вогники. Напишіть на них, будь ласка, якості,
які Ви любите і цінуєте у своїх малюках. А зараз утворімо полум’я з вогників,
яке буде зігрівати наших школяриків і дасть нам змогу і силу разом виховати
сильних, вольових та духовно розвинених громадян. (Батьки прикріплюють за
допомогою магнітів вогники на дошці, утворюючи «полум’я»)
6. Підсумки
Вчитель: Дякую
Вам, мої однодумці! Я гадаю, що за час нашого спілкування ми добре
познайомилися чудово порозумілися, і будемо прагнути досягнення спільної мети:
зробити шкільне життя наших дітей змістовним та щасливим! Поділіться, будь
ласка, враженнями від нашого заняття. Сподіваюся, що ви будете відвідувати
школу із задоволенням і ми разом подолаємо будь-які перешкоди. А на згадку
дозвольте подарувати Вам буклети з порадами та побажати взаєморозуміння у Ваших
родинах.
Немає коментарів:
Дописати коментар