НУШ


       Чому діти швидко втрачають інтерес до навчання? Чому методики, які створювалися десятками років, вже не спрацьовують? Чому випускникам шкіл так важко стати успішними у сучасному світі?
        Ось ці питання, які все частіше постають перед педагогами. І наше з вами завдання це змінити.
      Ми, вчителі, повинні створити такі умови для дітей, за  яких вони будуть ходити до школи з радістю, перетворити школу механічного запам’ятовування  на школу компетентностей , які допоможуть дітям успішно навчатися й користуватися набутими знаннями у житті.
     Ми вже розпочали вивчення концепції НУШ, нових навчальних програм, Державного стандарту. Але постає головне питання: як змінитися самим педагогам, щоб ця освітня реформа була справді вдалою, ефективною.     На мою думку, щоб встигати за часом, вчитель повинен удосконалюватися, розвиватися, професійно зростати.
       Отже, потрібне перезавантаження. Яким же чином цей процес відбувається у нашій школі?
      Вчителі початкової школи нашого навчального закладу готові до змін та з ентузіазмом штурмують усі новинки освіти. Нам на  допомогу прийшли виїзні курси, он-лайн курси та тренінги, які організувало Міністерство освіти та науки.
               Особлива увага вчителям, які навчатимуть перші класи. Вони вже зараз проводять адаптаційні заняття «До школи з радістю» з майбутніми першокласниками. Завдяки спеціальній методиці учні набагато швидше адаптуються, знайомляться, спілкуються й спільно працюють.
    Хочу зазначити, що велика допомога нам надходить від вчителів-практиків, які не лише працюють у нових умовах, а й діляться досвідом під час проведення он-лайн - вебінарів, у яких активно беруть участь наші вчителі. Закордонні спікери та творчі педагоги України  охоплюють широке коло питань, презентують ефективні прийоми роботи, знайомлять нас з передовими системами освіти інших країн.
    Також майже всі наші вчителі початкової школи вже отримали сертифікати за проходження он-лайн курсу  з методики розвитку соціальних навичок у дітей «Вчимося жити разом».
      Звичайно, усім Вам відомо, що з  1 лютого нинішнього року   стартували дистанційні  курси на платформі Еd-era,  які знайомлять нас з методиками навчання у Новій українській школі. На ці курси зареєструвалися всі вчителі початкової школи нашого закладу. Ми  виконуємо завдання модулів, а потім обговорюємо їх на засіданнях методичного об’єднання.  Ми дійшли висновку, що деякі елементи Нової української школи можемо запроваджувати вже зараз.
       Наприклад, у сучасному світі успіх людини залежить від вміння розв’язувати складні проблеми. Для їх вирішення потрібно вміти інтегрувати знання з різних галузей науки. Саме тому всі відкриті уроки, які дають вчителі нашої школи – інтегровані.  Діти всебічно розглядають предмет чи явище, отримують цілісне уявлення про світ, практичні навички та вчаться знаходити шляхи розв’язання проблеми за допомогою знань з різних дисциплін.                       Сучасний освітній процес неможливий без розвитку критичного мислення, тому наші учні успішно вчаться відстоювати свою думку, не соромляться її висловлювати. Діти знають, що невірна думка стане поштовхом на шляху до знаходження істини.
       Також ми запроваджуємо ранкові зустрічі. Це дуже важливий елемент, спрямований на розвиток співпраці, емоційного інтелекту та вміння працювати в команді. Дітям дуже подобаються ігри, привітання, вправа «Крісло автора», створення спільних правил, всі разом визначаємо дитину дня. (Відео)
      Чотири роки тому, я запропонувала своїм третьокласникам тему твору «Школа моєї мрії». Вони написали, що хотіли б вчитися у школі більш сучасній з новими комп’ютерними технологіями, щоб на уроках можна було більше рухатися, радитися з однокласниками тощо.  Таку ж тему отримали на уроці зв’язного мовлення вже мої нинішні третьокласники. Вони написали, що їм подобається вчитися в школі, особливо працювати в групах, коли можна разом шукати відповідь на запитання , допомагати слабшим, презентувати свої проекти перед класом, відстоювати свою думку. Особливо моїм учням подобається створення лепбуків, робота з кейсами, з кубиком або ромашкою Блума. Все це – елементи Нової української школи . Адже все нове таке цікаве!
Звісно, підготовка до таких уроків вимагає неабияких зусиль. Оскільки почалася нормальна робота з наочністю (тепер це не просто підручник і зошит з друкованою основою), а вчителі дуже багато ріжуть, клеять, роблять заготовки. Ось тут на допомогу приходить педагогіка партнерства, коли до роботи можна залучити батьків. Одна справа, якщо ви запрошуєте батьків на ремонт класної кімнати , а інша, коли залучаєте до роботи, що фізично вимагає часу, але не є дуже складною.
У такому випадку батьки знатимуть, що відбувається з дітьми і частіше будуть  відвідувати школу, де панують співпраця та взаєморозуміння.
     Надзвичайну роль у підтримуванні зв’язку з батьками відіграють електронні щоденники та журнали, які в нашій школі працюють вже другий рік. Батьки мають змогу контролювати навчання своїх дітей та виконання домашніх завдань, переглядаючи щоденник, завжди попереджені про контрольні роботи. 
              На початку свого виступу я зазначила, що на уроках замість запам’ятовування фактів та визначень понять, учні мають набувати компетентностей.
      Яким чином це відбувається?  Діти мають навчатися за діяльнісним підходом. Цьому сприяє новий динамічний дизайн меблів та сучасний інтер’єр у класних кімнатах: ми маємо змогу швидко переставляти парти для роботи в групах, колом – для проведення тренінгів.
         Ще одна з найважливіших компетентностей, яку ми повинні розвивати у дітей – це  вільне володіння державною та іноземними мовами . Але як це можна зробити, якщо ти сам досконало не володієш мовою? Ось чому більшість вчителів нашого закладу покращує знання англійської мови, беручи участь у проекті «Lingva. Skills».
      Наша школа має чудове технічне обладнання: мультимедійні інтерактивні дошки, проектори, комп’ютери є майже у кожному класі. Але, на мою думку,  освітнє середовище – це не лише вище вказані засоби.  Це ось ці кейси, лепбуки, кубики Блума, цікаві пізнавальні завдання , які розвивально впливають на дітей. Все це активізує роботу дитини , створює ситуацію успіху. З цією метою  завдяки проекту STEM-освіта на уроках ми запроваджуємо  навчання через гру з використанням конструктора Лего.
      Отже, процес перезавантаження триває, тому що попереду ще дуже багато роботи.
         Наостанок я хочу сказати: якою буде Нова українська школа – покаже час. За кожен успіх треба буде заплатити зусиллями та наполегливою працею. Але я впевнена, що які б завдання перед нами не ставили , ми вчителі - універсали, впораємся з усіма труднощами і зможемо все реалізувати. Щоб наші діти стали компетентними та успішними, наша школа стала школою радості для учня, школою творчості для учителя і школою спокою для батьків!
                  Удачі, здоров’я та творчого натхнення нам усім!


Немає коментарів:

Дописати коментар