середа, 26 червня 2019 р.

Добірка вправ з використанням цеглинок LEGO


Творчий проект
«Використання цеглинок LEGO на уроках»

Урок математики у 1 класі
Тема. Просторові відношення
Діти вчаться: орієнтуватися у просторі, розрізняти поняття «посередині», «попереду», «позаду», «праворуч», «ліворуч», математичній грамотності; розрізняти кольори; приймати рішення, працювати в команді, презентувати свою роботу.
Час виконання: 10 хвилин
Фрагмент уроку
Основні завдання:
1) кожна група, отримує набір цеглинок LEGO різних кольорів
- Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо архітекторами.  А чи знаєте ви, хто такий архітектор?
(Це людина, яка створює проект будинку або міста)
Ми збудуємо дім та облаштуємо подвір’я навколо, використовуючи цеглинки LEGO. Давайте домовимося, що будиночки будуть білого кольору з синіми дахами, дерева – зеленого, дитячі пісочниці – жовтого, фонтан – блакитного.
Отже, почнемо. Візьміть, будь ласка, цеглинку білого кольору, з’єднайте її з цеглинкою синього кольору (дахом). Це будинок. Поставте його посередині.
Праворуч від будинку посадіть дерево. (Діти ставлять цеглинку зеленого кольору).
Ліворуч від будинку облаштуйте пісочницю. (Діти ставлять цеглинку  жовтого кольору).
Позаду будинку розташуйте фонтан. (Учні ставлять цеглинку блакитного кольору).
Попереду будинку розбийте клумбу. (Цеглинка чорного кольору).
На клумбі посадіть червону квіточку.
Ось, яке гарне подвір’я вийшло!
-         Які кольори використали?
-         Де знаходиться будинок? (Посередині подвір’я)
-         А пісочниця? (Ліворуч від будинку)
-         Де знаходиться дерево? (Праворуч від будинку)
-         Де розташований фонтан? ( Позаду будинку)
-         Де ви розбили клумбу? (Перед будинком)

Урок природознавства у 4 класі
Тема. План місцевості
Вправа «Складання плану місцевості»
       Час виконання: 15 хвилин
Групи по 3-5 учнів
Діти вчаться:закріплювати поняття «план місцевості», знання основних умовних позначок, складати плани місцевості, використовуючи цеглинки LEGO, працювати в групах
Фрагмент уроку
- Діти, сьогодні ми продовжуємо працювати за темою «План місцевості».
Що потрібно знати, щоб скласти план місцевості? (Умовні знаки)
А скажіть, ви любите подорожі? Давайте спробуємо запросити друзів з іншої групи на пікнік. Але за умови, що прийдуть вони на місце зустрічі, користуючись вашим планом місцевості.
Домовимося, якими кольорами та кубиками якого розміру позначатимемо ті чи інші  умовні знаки. Наприклад, річка – довга синя деталь, сад – 4 круглих деталі, будівлі – прямокутники сірого кольору, ґрунтова дорога – довга деталь  сірого кольору, шосе широка деталь сірого кольору.
Масштаб вашого плану: 1 кружечок = 100 м
Основні завдання:
1)    Кожна група отримує картку із текстом, який треба зашифрувати за допомогою умовних знаків, для чого використати цеглинки LEGO.
Текст картки:
«Свій шлях починайте від школи. Спочатку пройдіть 1000 м вздовж шосе на північ. Діставшись фруктового саду змініть курс на схід пройдіть ще 400 м. Вашу путь перетне річка. Пройдіть вздовж  річки  у північно-західному напрямку 300м. дійдете до ґрунтової дороги, якою вам слід пройти у західному напрямку ще 500 м. Ось тут ми розбили свій табір. Чекаємо вас з нетерпінням!»
2)    Використовуючи деталі LEGO, діти створюють план місцевості за  текстом картки.
3)    Після закінчення відведеного часу діти презентують свій план місцевості іншим групам, з’ясовують, у якої групи він вийшов найточнішим.
4)    Групи дякують одна одній за запрошення.

Урок математики у 4 класі
Тема. Таблиця класів та розрядів
Діти вчаться: працювати за таблицею класів та розрядів , зображувати шестицифрові числа за допомогою цеглинок LEGO , працювати в команді.
Час виконання вправи: 5 хвилин
Робота в групах по 4-5 учнів
Фрагмент уроку
Пояснення вчителя на основі таблиці розрядів і класів:
В усній нумерації розряди багатоцифрових чисел групують у класи. У кожному класі є три розряди. У межах шестицифрових чисел маємо два класи: перший і другий. Одиниці, десятки і сотні – назви першого, другого і третього розрядів першого класу – класу одиниць.  Одиниці тисяч, десятки тисяч і сотні тисяч – назви першого, другого і третього розрядів другого класу – класу тисяч.
Щоб прочитати багатоцифрове число, спочатку називають скільки в ньому одиниць класу тисяч, а потім – скільки одиниць класу одиниць.
Сьогодні на уроці ми спробуємо зобразити шестицифрові числа за допомогою цеглинок LEGO.
Основні завдання:
1)    Кожна група отримує цеглинки LEGO шести кольорів.
( Домовляються, що одиниці – цеглинки червоного кольору, десятки – жовтого, сотні – блакитного, одиниці тисяч – жовтогарячого, десятки тисяч – синього, сотні тисяч – коричневого.
2)     Вчитель роздає кожній групі аркуш з надрукованою таблицею класів та розрядів.
Сотні тисяч
Десятки тисяч
Одиниці тисяч
Сотні
Десятки
Одиниці













3)    Також групи отримують картки з шестицифровими числами (156423; 763159; 100634; 960205; 750400; 630014; 568092; 800060). Після отримання необхідних матеріалів, діти протягом 5 хвилин мають зобразити дані числа на аркуші з таблицею).
4)    Групи презентують результати своєї роботи.


Урок  української мови  у 2 класі
Тема. Повторення вивченого про звуки і букви
Діти вчаться: розрізняти голосні та приголосні звуки, букви, які їх позначають, розподіляти слова за групами в залежності від співвідношення кількості букв і звуків у слові, працювати в команді
Час виконання : 15 хвилин
Робота в групах по 4-5 учнів

Фрагмент уроку
Актуалізація опорних знань
-         Діти, у першому класі ми вивчили усі букви української абетки. Знаємо, що усі букви, окрім знака м’якшення позначають голосні або приголосні звуки. Ви вже вмієте виконувати звуковий аналіз слів, тому знаєте, що кількість букв та звуків у словах не завжди однакова.
      Тому сьогодні я пропоную вам виконати  цікаву вправу на визначення кількості букв та звуків у словах за допомогою цеглинок LEGO.

Основні завдання:
1)    Групи отримують набори цеглинок LEGO  двох кольорів
( наприклад, зеленого та червоного), картки зі словами: джміль, сорока, ведмідь, якір, слон, школа, мрія, день, льон.
2)    Вчитель оголошує завдання: 1-ша група має вибрати з рядка слів лише ті, у яких звуків більше, ніж букв. 2-га група – вибрати лише слова, у яких букв більше, ніж звуків, а 3-я група вибирає слова, у яких кількість звуків ті букв однакова.
3)    Вибрані слова слід викласти на планшетці таким чином: вгорі – букви (цеглинки червоного кольору, а внизу – звуки – кубики зеленого кольору).
4)    Групи презентують результати виконаного завдання.

Урок літературного читання ( 2-4 класи)
Вправа «Так чи ні»
Діти вчаться: уважно слухати вчителя, помічати помилки, добре запам’ятовувати прочитаний текст
Час виконання: 10 хв
Основні завдання:
1)    Кожен учень отримує цеглинки LEGO двох кольорів, наприклад, жовтого та червоного.
2)    Вчитель читає речення з  підготовленого учнями вдома тексту, в деяких з них навмисне роблячи помилки.
3)    Учні повинні показати кубиком відповідного кольору чи є помилка в реченні. (Якщо речення прочитано правильно – діти беруть цеглинку жовтого кольору, якщо містить помилку – червоного).
4)     Наприкінці вправи у дітей утвориться башта з двох кольорів. Кожна дитина порівняє свою башту з баштою-зразком.
5)    Потім аналізуються помилки: вчитель повторює прочитані речення, діти порівнюють свої відповіді з правильними.

Немає коментарів:

Дописати коментар