середа, 7 березня 2018 р.

Конспект уроку природознавства у 3 класі "Звірі (ссавці)"





Конспект уроку природознавства у 3 класі  
·                        Тема.  Звірі( ссавці)
·                         Тип уроку: урок засвоєння нових знань
·        Форми, методи і прийоми, застосовані під час уроку:
Методи навчання: словесні, наочні, проблемно-пошукові, інноваційні.
Форми роботи: групова, фронтальна, індивідуальна.
Прийоми роботи: інтерактивні вправи  «Займи позицію», «Мікрофон», «Незакінчене речення», технологія «Кейс-метод»; гра «Хто де живе?», робота за картками, тести, само оцінювання «Світлофор»;  .
·          Очікувані результати: учні розпізнають особливості звірів, розрізняють ссавців за способом харчування та середовищем існування, оцінюють роль звірів у природі та житті людини, уміють співпрацювати в групах.
·          Навчально-методичне забезпечення: підручник «Природознавство» для 3 класу, мультимедійний проектор та екран, комп’ютер, презентація , сигнальні картки «Світлофор» для самооцінювання та картки з буквами А, Б, В для виконання тестів,  завдання для роботи в групах (кейси), картки з математичними виразами, фото із зображенням птахів, звірів та середовищ їх існування, відеофрагмент фільму «Звірі (ссавці), відеозвернення тележурналіста, відеоповідомлення учнів, аркуші ватману, маркери,  бейджики.

Мета: 
формувати предметні компетентності:
-         ввести нове поняття «ссавці»;   
-         ознайомити учнів з головними відмінними ознаками ссавців; 
-         формувати уявлення про рослиноїдних, всеїдних ссавців та хижаків;  
-         розвивати вміння оцінювати, аналізувати, порівнювати, класифікувати інформацію;
-         виховувати інтерес до навколишнього світу, бережне ставлення до тварин, любов до природи та рідного краю.

формувати  ключові  компетентності;
- планувати  власну діяльність у відповідності до поставленого завдання та шукати засоби його розв’язання;
- формувати вміння брати на себе відповідальність , виявляти ініціативу, самостійно здобувати нові знання;
- розвивати вміння співпрацювати в групах, формулювати власні думки, доводити свою точку зору ,:
- сприяти формуванню ціннісного ставлення до природного світу.

Хід уроку
I.                  Організаційний момент
- Діти, ви хочете провести час на уроці з користю та задоволенням? Тоді давайте візьмемо з собою гарний настрій та посмішку.  Торкніться долоньками один одного та побажайте успіху.

ІІ. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань
- Закрийте, будь ласка, очі, послухайте мелодію та розкажіть мені, що під час слухання малювала вам ваша уява.  (Звучить мелодія з передачі «У світі тварин»)
(Природа, ліс, багато тварин).
- Молодці, діти. Колись на телебаченні йшла передача, яка мала назву «У світі тварин».  Мільйони маленьких та дорослих жителів нашої країни спостерігали за цікавим життям птахів, риб, звірів, комах. А які передачі про тварин подобаються вам?
 - Правильно, зараз ви можете отримати набагато більше інформації про тваринний світ, ніж ваші батьки у дитинстві.
- А яких тварин ми вже вивчали на попередніх уроках? (Комах, риб, земноводних, плазунів та птахів).
- Вірно, діти, на минулому  уроці ми знайомились із життям птахів.  Давайте відповімо на питання тесту та перевіримо ваші знання з цієї теми.
1.     Перевірка знань .Тест «Птахи»
(Діти виконують завдання тесту, користуючись картками з буквами А, Б, В)

- Чудово виконали завдання. А що ви ще знаєте про особливості птахів? Розв'яжіть, будь ласка, приклади на картках. Якщо відповідь буде вірною – побачите, яка пташка сховалася за карткою з прикладом.
(Діти розв'язують приклади та розповідають цікаві факти про дятла, пінгвіна, страуса, колібрі, лелеку) .
      2. Розгадування  кроссворда
- Дякую, мої розумники. А сьогодні ми познайомимося з ще одним  підкласом тварин, який стоїть на найближчій до людини сходинці розвитку. Яких тварин я маю на увазі, ви дізнаєте, розгадавши  кросворд, та  прочитаєте  ключове слово.

(Загадки с відповідями: зебра, ведмідь, індик, рись, кріт)

Яке ключове слово у вас вийшло? (ЗВІРІ)
- Скажіть, а хто такі  звірі? Що ви знаєте про цих тварин?
- Як ще називають звірів? (Ссавці)
- Чому їх так називають? (Тому що вони вигодовують своїх малят молоком).
3. Інтерактивна технологія «Займи позицію»
-Діти, а як ви гадаєте: чого більше від звірів – користі чи шкоди?
( Учні висловлюють свою думку і, виходячи до дошки, об'єднуються у дві групи. Після того, як усі бажаючі висловились, доходять спільного висновку, що від звірів більше користі – вони мають велике значення у природі та житті людини.)
III. Повідомлення  теми та мети уроку  
- Отже, сьогодні ми будемо вивчати звірів. Познайомимося з особливостями їх будови харчування, способу життя, середовищем існування, дізнаємося більше про роль ссавців у природі та житті людини.
 Вправа «Очікування»
 - Чого ви очікуєте від нашого уроку?  (Отримати нові знання, виконання цікавих завдань, більше дізнатися про життя тварин, отримати гарну оцінку тощо).
ІV. Мотивація навчальної діяльності 
 Перегляд  відеозвернення
- Діти, сьогодні на мою електронну пошту прийшло відеозвернення від моєї учениці, яка працює в Києві на одному з відомих каналів. Це відео адресоване вам, дітям. Давайте його подивимося. (Перегляд відеозвернення, у якому тележурналістка просить дітей допомогти зібрати матеріал для передачі про звірів)
- Допоможемо улюбленому каналу?
- Отже, нам слід зібрати інформацію для передачі про звірів або ссавців.  Ви будете тележурналістами, репортерами, дикторами, режисерами монтажу. Урок у нас буде незвичайним ще й тому, що телеканал звертається до вас, значить здобувати  матеріал ви будете самостійно, лише за допомогою кейсів. Я впевнена – у вас все вийде.
V. Сприймання та усвідомлення знань
1. Перегляд «відеопідказок» до нового матеріалу
- Діти, сьогодні вивчати нову тему ми будемо  за допомогою кейсів: текстового матеріалу в підручнику та на картках, ілюстрацій, фотографій, відеопідказок.
Підказка перша. Перегляд відео «Звірі (ссавці)»
Чи все було зрозумілим ? Дізналися щось нове?
Підказка друга .
Наші маленькі тележурналісти дісталися різних куточків  нашої планети, вивчили багато джерел інформації, спостерігали за ссавцями у природе та підготували повідомлення.
(Перегляд відеоповідомлень підготовлених учнів про різні середовища існування звірів)
2. Робота в групах
- А зараз пропоную вам продовжити роботу з кейсами в группах. На ваших бейджиках є зображення тваринок: мавпочок, кажанів, дельфінів та кротів. Об'єднайтеся, будь ласка в групи, розподіліть обов'язки.
    Кожна  группа отримує завдання: опрацювати текстовий матеріал кейсів та відібрати лише ту інформацію, яка потрібна для виконання завдання. Результатом вашої роботи стане плакат-звіт.
Групи отримують завдання
1 група «Відмінні ознаки звірів»
2 група «Пристосування  звірів  до середовища  існування»
3 група «Групи звірів за типом харчування»
4 группа «Значення  звірів для природи та для людини»
(Робота з  кейсами)
3.Звіт групп
Кожна група виходить до дошки з плакатом-звітом та пояснює іншим группам свою частину нового матеріалу.
Фізкультпауза
V. Узагальнення та систематизація знань
1. Гра «Ти мені – я тобі»
- Зараз кожна з груп виступатиме у ролі експерта, який перевірятиме рівень засвоєння матеріалу іншими групами.
(Учні  різних груп по черзі задають питання учасникам  інших груп)
«Відмінні ознаки звірів»
- Чим звірі відрізняються від інших тварин?
- Навіщо звірям потрібне хутро?
- Яка роль органів чуття для  звірів?
- Якими у звірів народжуються  дитинчата?
- Як звірі піклуються про своїх малят  ?
«Пристосування  звірів  до середовища  існування»
 - Де живуть звірі ?
- Як пристосувались до свого середовища наземні звірі?
- Які пристосування у грунтових звірів?
-Які особливості у водних ссавців?
-Чи живуть звірі у повітрі? Як вони пристосувалися до такого життя?
«Групи звірів за типом харчування»
- На які групи  діляться ссавці за способом харчування?
- У чому особливості харчування рослиноїдних звірів?  
- Чим харчуються хижаки?  
- У чому особливості харчування всеїдних тварин?
- Якому типу ссавців виживати  найлегше?
 «Значення ссавців  для природи та для людини»
- Яка роль звірів у природі?
- Яку користь  приносять ссавці людині?
- Чому можна людині повчитися у звірів?
2. Гра «Хто де живе?»
 У верхній частині дошки – фотографії із зображенням різних ситуацій існування звірів , у нижній – із зображенням ссавців. Треба «поселити» тварину у відповідне середовище існування.
3. Інформаційна хвилинка для допитливих  
- Діти, у більшості людей є домашні улюбленці. Але чи  знаєте  ви, що у багатьох містах світу жителі астільки люблять та цінують тварин, що навіть  встановили  їм пам'ятники?
4. «Мікрофон»
-Діти, ми говорили про те, що тварин потрібно охороняти. А що означає «охороняти тварин»?
(Піклуватися про домашніх тварин, підгодовувати диких взимку, влаштовувати заповідники тощо)
- Вірно. Давайте згадаємо, які звірі знаходяться на межі зникнення та занесені до Червоної книги України»? 
VI. Підсумок уроку
1.     Самооцінювання «Світлофор»
- Як ви гадаєте, чи змогли ми допомогти  улюбленому каналу зі збором інформації про звірів?
 - Ви чудово працювали . Оцініть, будь ласка, свою роботу за допомогою сигналів «світлофора».
(Учні піднімають  ту картку, яка відповідає їхній роботі на уроці: зеленого кольору –  «Працювати було легко», жовтого – «Іноді виникали труднощі», червоного – «Було важко, користувався допомогою»).
-Дякую, діти. Свої оцінки за работу на уроці ви побачите у електронному щоденнику. А зараз поділіться своїми враженнями від уроку.
2. «Незакінчене речення»
     «На уроці я навчився…»
« Я дізнався,що…»
                «Мене здивувало…»
«Я запам'ятав…»
VII. Домашнє завдання (диференційоване)
- прочитати  статтю в підручнику, дати відповіді на запитання;
          - «взятии  інтерв'ю» у одного із звірів;
          - створити презентацію на тему: «Звірі нашої планети».

      - Ми багато разів   будемо повертатися  до теми «Звірі (савці)», але я хочу, щоб ви зрозуміли головне: усі тварини на Землі, навіть найстрашніші, приносять природі та людству величезну користь. І завдання людини, як найрозумнішої істоти на планеті – зберегти тваринний світ, не дати зникнути жодному виду тварин, навчитися співіснувати із світовою фауною.  Дякую за урок!


Підчас роботи над конспектом користувалася деякими матеріалами Інтернету














Немає коментарів:

Дописати коментар