Конспект уроку природознавства у 3 класі
·
Тема. Звірі(
ссавці)
·
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
·
Форми,
методи і прийоми, застосовані під час уроку:
Методи
навчання: словесні, наочні, проблемно-пошукові, інноваційні.
Форми
роботи: групова, фронтальна, індивідуальна.
Прийоми
роботи: інтерактивні вправи «Займи позицію», «Мікрофон», «Незакінчене речення», технологія «Кейс-метод»;
гра «Хто де живе?», робота
за картками, тести, само оцінювання «Світлофор»; .
·
Очікувані результати: учні розпізнають особливості
звірів, розрізняють ссавців за способом харчування та середовищем існування,
оцінюють роль звірів у природі та житті людини, уміють співпрацювати в групах.
·
Навчально-методичне
забезпечення:
підручник «Природознавство» для 3 класу, мультимедійний проектор та екран,
комп’ютер, презентація , сигнальні картки «Світлофор» для самооцінювання та
картки з буквами А, Б, В для виконання тестів, завдання для роботи в групах (кейси), картки з
математичними виразами, фото із зображенням птахів, звірів та середовищ їх
існування, відеофрагмент фільму «Звірі (ссавці), відеозвернення тележурналіста,
відеоповідомлення учнів, аркуші ватману, маркери, бейджики.
Мета:
формувати
предметні компетентності:
-
ввести нове поняття «ссавці»;
-
ознайомити учнів з головними
відмінними ознаками ссавців;
-
формувати уявлення про рослиноїдних,
всеїдних ссавців та хижаків;
-
розвивати вміння оцінювати,
аналізувати, порівнювати, класифікувати інформацію;
-
виховувати
інтерес до навколишнього світу, бережне ставлення до тварин, любов до природи
та рідного краю.
формувати ключові
компетентності;
- планувати власну
діяльність у відповідності до поставленого завдання та шукати засоби його
розв’язання;
- формувати вміння брати на себе відповідальність , виявляти
ініціативу, самостійно здобувати нові знання;
- розвивати вміння співпрацювати в групах, формулювати власні
думки, доводити свою точку зору ,:
- сприяти
формуванню ціннісного ставлення до природного світу.
Хід уроку
I.
Організаційний момент
- Діти, ви
хочете провести час на уроці з користю та задоволенням? Тоді давайте візьмемо з
собою гарний настрій та посмішку. Торкніться
долоньками один одного та побажайте успіху.
ІІ. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань
- Закрийте,
будь ласка, очі, послухайте мелодію та розкажіть мені, що під час слухання
малювала вам ваша уява. (Звучить мелодія
з передачі «У світі тварин»)
(Природа, ліс, багато тварин).
- Молодці,
діти. Колись на телебаченні йшла передача, яка мала назву «У світі тварин». Мільйони маленьких та дорослих жителів нашої
країни спостерігали за цікавим життям птахів, риб, звірів, комах. А які
передачі про тварин подобаються вам?
- Правильно, зараз ви можете отримати набагато
більше інформації про тваринний світ, ніж ваші батьки у дитинстві.
- А яких тварин
ми вже вивчали на попередніх уроках? (Комах, риб, земноводних, плазунів та
птахів).
- Вірно, діти, на минулому уроці ми знайомились із життям птахів. Давайте відповімо на питання тесту та
перевіримо ваші знання з цієї теми.
1.
Перевірка знань .Тест «Птахи»
(Діти виконують завдання тесту,
користуючись картками з буквами А, Б, В)
- Чудово
виконали завдання. А що ви ще знаєте про особливості птахів? Розв'яжіть, будь
ласка, приклади на картках. Якщо відповідь буде вірною – побачите, яка пташка
сховалася за карткою з прикладом.
(Діти розв'язують приклади та
розповідають цікаві факти про дятла, пінгвіна, страуса, колібрі, лелеку) .
2. Розгадування кроссворда
- Дякую, мої розумники. А
сьогодні ми познайомимося з ще одним підкласом
тварин, який стоїть на найближчій до людини сходинці розвитку. Яких тварин я
маю на увазі, ви дізнаєте, розгадавши кросворд,
та прочитаєте ключове слово.
(Загадки с відповідями: зебра, ведмідь, індик, рись,
кріт)
- Яке ключове
слово у вас вийшло? (ЗВІРІ)
- Скажіть, а хто такі
звірі? Що ви знаєте про цих
тварин?
- Як ще називають звірів? (Ссавці)
- Чому
їх так називають? (Тому що вони вигодовують своїх малят молоком).
3. Інтерактивна технологія «Займи позицію»
-Діти, а як ви гадаєте: чого більше від звірів –
користі чи шкоди?
( Учні висловлюють свою думку і, виходячи до дошки, об'єднуються у дві
групи. Після того, як усі бажаючі висловились, доходять спільного висновку, що
від звірів більше користі – вони мають велике значення у природі та житті
людини.)
III. Повідомлення
теми та мети уроку
- Отже,
сьогодні ми будемо вивчати звірів. Познайомимося з особливостями їх будови
харчування, способу життя, середовищем існування, дізнаємося більше про роль
ссавців у природі та житті людини.
Вправа «Очікування»
- Чого ви очікуєте від нашого уроку? (Отримати нові знання, виконання цікавих
завдань, більше дізнатися про життя тварин, отримати гарну оцінку тощо).
ІV. Мотивація
навчальної діяльності
Перегляд відеозвернення
- Діти, сьогодні на мою електронну пошту прийшло відеозвернення
від моєї учениці, яка працює в Києві на одному з відомих каналів. Це відео
адресоване вам, дітям. Давайте його подивимося. (Перегляд відеозвернення, у якому
тележурналістка просить дітей допомогти зібрати матеріал для передачі про
звірів)
- Допоможемо улюбленому каналу?
- Отже, нам слід зібрати інформацію для передачі про
звірів або ссавців. Ви будете
тележурналістами, репортерами, дикторами, режисерами монтажу. Урок у нас буде
незвичайним ще й тому, що телеканал звертається до вас, значить здобувати матеріал ви будете самостійно, лише за
допомогою кейсів. Я впевнена – у вас все вийде.
V. Сприймання та усвідомлення знань
1. Перегляд «відеопідказок» до нового
матеріалу
- Діти, сьогодні вивчати нову тему ми будемо за допомогою кейсів: текстового матеріалу в
підручнику та на картках, ілюстрацій, фотографій, відеопідказок.
Підказка перша. Перегляд відео «Звірі (ссавці)»
Чи все було зрозумілим ? Дізналися щось нове?
Підказка друга .
Наші маленькі тележурналісти дісталися різних
куточків нашої планети, вивчили багато
джерел інформації, спостерігали за ссавцями у природе та підготували
повідомлення.
(Перегляд відеоповідомлень підготовлених учнів про різні
середовища існування звірів)
2. Робота в
групах
- А зараз
пропоную вам продовжити роботу з кейсами в группах. На ваших бейджиках є
зображення тваринок: мавпочок, кажанів, дельфінів та кротів. Об'єднайтеся, будь
ласка в групи, розподіліть обов'язки.
Кожна
группа отримує завдання: опрацювати текстовий матеріал кейсів та
відібрати лише ту інформацію, яка потрібна для виконання завдання. Результатом
вашої роботи стане плакат-звіт.
Групи отримують завдання
1 група «Відмінні
ознаки звірів»
2 група «Пристосування звірів
до середовища існування»
3 група «Групи звірів
за типом харчування»
4 группа «Значення
звірів для природи та для людини»
(Робота з кейсами)
3.Звіт групп
Кожна група виходить до дошки з плакатом-звітом та
пояснює іншим группам свою частину нового матеріалу.
Фізкультпауза
V. Узагальнення
та систематизація знань
1. Гра «Ти
мені – я тобі»
- Зараз кожна з груп виступатиме у ролі експерта, який
перевірятиме рівень засвоєння матеріалу іншими групами.
(Учні різних груп
по черзі задають питання учасникам інших
груп)
«Відмінні
ознаки звірів»
- Чим звірі відрізняються від інших тварин?
- Навіщо звірям потрібне хутро?
- Яка роль органів чуття для звірів?
- Якими у звірів народжуються дитинчата?
- Як звірі піклуються про своїх малят ?
«Пристосування звірів
до середовища існування»
- Де
живуть звірі ?
- Як пристосувались до свого середовища наземні звірі?
- Які пристосування у грунтових звірів?
-Які особливості у водних ссавців?
-Чи живуть звірі у повітрі? Як вони пристосувалися до
такого життя?
«Групи звірів
за типом харчування»
- На які групи діляться
ссавці за способом харчування?
- У чому особливості харчування рослиноїдних звірів?
- Чим харчуються хижаки?
- У чому особливості харчування всеїдних тварин?
- Якому типу ссавців виживати найлегше?
«Значення ссавців для природи та для людини»
- Яка роль звірів у природі?
- Яку користь приносять ссавці людині?
- Чому можна людині повчитися у звірів?
2. Гра «Хто де
живе?»
У верхній частині
дошки – фотографії із зображенням різних ситуацій існування звірів , у нижній –
із зображенням ссавців. Треба «поселити» тварину у відповідне середовище
існування.
3. Інформаційна
хвилинка для допитливих
- Діти, у більшості людей є домашні улюбленці. Але чи знаєте
ви, що у багатьох містах світу жителі астільки люблять та цінують
тварин, що навіть встановили їм пам'ятники?
4. «Мікрофон»
-Діти, ми говорили про те, що тварин потрібно охороняти.
А що означає «охороняти тварин»?
(Піклуватися про домашніх тварин, підгодовувати диких
взимку, влаштовувати заповідники тощо)
- Вірно. Давайте згадаємо, які звірі знаходяться на межі
зникнення та занесені до Червоної книги України»?
VI. Підсумок
уроку
1.
Самооцінювання «Світлофор»
- Як ви гадаєте,
чи змогли ми допомогти улюбленому каналу
зі збором інформації про звірів?
- Ви чудово працювали . Оцініть, будь ласка, свою роботу
за допомогою сигналів «світлофора».
(Учні піднімають ту картку, яка відповідає їхній роботі на
уроці: зеленого кольору – «Працювати
було легко», жовтого – «Іноді виникали труднощі», червоного – «Було важко, користувався
допомогою»).
-Дякую, діти. Свої оцінки за работу на уроці ви побачите у
електронному щоденнику. А зараз поділіться своїми враженнями від уроку.
2. «Незакінчене речення»
«На уроці я навчився…»
« Я дізнався,що…»
«Мене здивувало…»
«Я запам'ятав…»
VII. Домашнє завдання
(диференційоване)
- прочитати статтю в підручнику, дати відповіді на
запитання;
-
«взятии інтерв'ю» у одного із звірів;
- створити презентацію на тему: «Звірі нашої планети».
- Ми багато разів будемо повертатися до теми «Звірі (савці)», але я хочу, щоб ви
зрозуміли головне: усі тварини на Землі, навіть найстрашніші, приносять природі
та людству величезну користь. І завдання людини, як найрозумнішої істоти на
планеті – зберегти тваринний світ, не дати зникнути жодному виду тварин,
навчитися співіснувати із світовою фауною.
Дякую за урок!
Підчас роботи
над конспектом користувалася деякими матеріалами Інтернету
Немає коментарів:
Дописати коментар