Мета: формувати поняття про число як кількісну характеристику
об'єктів; актуалізувати вміння порівнювати предметні множини та поняття «більше»,
«менше», «стільки ж»; відпрацьовувати навички лічби у межах 10; знайомити з
правилами поведінки у природі; розвивати логічне та критичне мислення, вміння
працювати в команді, уміння класифікувати, аналізувати, узагальнювати;
прищеплювати бажання вивчати математику, берегти довкілля.
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, цеглинки LEGO, відеоматеріали (мультфільм «Знайомимося
з цифрами», руханка), картки для роботи в парах та групах, ілюстративний та
роздатковий матеріал, картки для рефлексії та формувального оцінювання.
Хід
уроку
І.
Вступна частина
1.
Організаційний момент
Емоційне налаштування,
створення комфортного психологічного середовища.
(Вчитель скликає дітей
в коло)
-
Колом сонечко іде,
За собою день веде.
Станьмо дружно, станьмо в коло,
Станьмо сонечками в школі!
-
Діти, давайте перевіримо, чи всі на
місці, ніхто не запізнився на урок. Почну з себе: Я, Олена Вікторівна – один…
-
Чудово! Усі дітки на місці. А тепер
побажаємо один одному успіху.
2.
Актуалізація опорних знань про числа
-
Діти, а як я дізналася, що всі на місці?
Правильно, ми розрахувалися за порядком.
Послухайте, як рахували об’єкти первісні люди, які не знали ані чисел, ані
цифр. (Розповідь вчителя про те, як рахували об’єкти первісні люди.
-
А тепер ви покажіть, як ви вмієте
рахувати.
Усний рахунок «Весела лічба» у віршах.
3.
Мотивація навчальної діяльності
Знайомство з вовчиком Остапом та
лисичкою Орисею.
-
Діти, який у вас настрій? А в мене –
сумний. Чому? Бо до нас у гості завітали лісові звірята: вовчик Остап та лисичка Орися.
Вони говорять, що у лісі коїться щось незрозуміле: не чути співу пташок, дерева
зламані або вирубані, всюди зів’ялі квіти, не плаває риба в озерці.
Наполохалися звірята. Кинулися по допомогу до лісника. А він порадив розставити
у лісі спеціальні знаки. Та не розуміють звірятка, що на них зображено. Щоб їх
розгадати, треба виконати математичні завдання. Але математику у лісовій школі
не вивчають. Допоможемо вовчикові та лисичці?
4.
Повідомлення теми та мети уроку
- Сьогодні на уроці ми познайомимося з
числами та цифрами, що їх позначають, будемо рахувати, порівнювати кількість
предметів. А ще познайомимося з правилами поведінки у природі та допоможемо
лісовим жителям.
ІІ.
Основна частина
Знак «Не ламай та не рубай дерева» (діти
пояснюють, що означає зображення, вчитель доповнює, уточнює)
Перегляд мультфільму «Знайомимося з
цифрами».
Називання «сусідів» чисел.
Знак «Не наступай на квіти»
Гра «Де цеглинка?» (орієнтування у
просторі).
Знак «Не розорюй гнізда птахів»
Вправи на порівняння кількості об’єктів.
Робота в парах за картками.
Знак «Не слухай голосну музику»
-
Дітки, у лісі не можна галасувати та
слухати гучну музику, а ми відпочинемо під веселу пісеньку.
Руханка «Хмарка»
Знак «Не запалюй вогонь у лісі»
Задачка про білочку та їжачка.
Знак «Не забруднюй водойми»
Задача про рибок.
Знак «Не залишай сміття після себе»
Завдання «Вчимося сортувати сміття». Робота
в групах.
(Діти об’єднуються в групи за кольором
карток «Пластик», «Папір», «Органічні відходи», «Метал», «Скло». Кожна група
отримує набір карток із зображенням різних предметів. Учні класифікують
зображення та наклеюють відповідні картинки на свій аркуш.)
Знак «Не знищуй мурашники»
Робота з геометричним матеріалом.
-
Яка фігура зайва на слайді?
-
Виклади стільки цеглинок, скільки фігур
на слайді.
-
З яких геометричних фігур складено
будиночок?
ІІІ.
Заключна частина. Рефлексія
Вправа «Незакінчене речення»
-
На уроці я навчився…
-
Я дізнався…
-
Я зрозумів…
-
Мені вдалося…
Формувальне оцінювання за допомогою карток
«Метелики»
-
Якщо ви вважаєте, що працювали дуже
добре, посадіть метелика на червону квіточку. Якщо трохи сумнівалися – на зелену.
Якщо могли працювати краще – на синю.
-
Дітки, ви всі чудова працювали. Тепер
наші лісові друзі зможуть відновити порядок у лісі: заспівають пташки,
зазеленіють дерева, зацвітуть квіти, плескатиметься риба в озері. А ми з вами
навчилися правильно поводитися в довкіллі та ніколи не завдамо шкоди природі. Дякую
за урок!
Немає коментарів:
Дописати коментар