середа, 12 грудня 2018 р.

Виховний захід "Математичний ярмарок"


Конспект виховного заходу з математики «Математичний ярмарок»

Мета: розкрити роль математики у житті людини, у цікавій формі закріплювати обчислювальні навички дітей,  формувати  вміння переносити математичні знання у нестандартні ситуації, розвивати підприємницькі навички, математичну кмітливість, логічне мислення, вміння працювати в групі, виховувати пізнавальний інтерес , бажання вивчати математику та застосовувати знання з предмета у реальному житті.
 Обладнання: мультимедійний проектор, презентація Power Point, аудіо запис пісні «Український ярмарок» та руханки, таблички з прізвищами для роботи в групах: «Задаченки», «Прикладенки», «Відрізенки», «Квадратенки», картки з прикладами та задачами, кошики, солодощі, виготовлені вдома власноруч,

Хід виховного заходу
( Діти танцюють під пісню «Український ярмарок»)
1.     Зустріч гостей
1 учень :
Вітаю всіх на нашому веселому ярмарку!
Не проходьте повз,
Купуйте, продавайте!
Жартуйте, розважайтесь!
Всі на ярмарок приходьте,
Задач розв'язання  знаходьте!
2 учень:
Веселіться, радійте!
Та гав не ловіте!
Не товар, а справжній скарб!
Забирайте, хто гаразд!

Вчитель:
Дорогі  гості, ми раді бачити вас на нашому веселому ярмарку! У давнину говорили: «Де двоє, там ринок, троє – базар, а семеро – ярмарок». Як ви розумієте зміст цієї приказки? Ярмарок  – це  жарти, розваги, веселощі. Тут народ збирається, щоб свій товар продати та чужий купити.
     Але  ярмарок у нас не звичайний, а математичний. Замість рогаликів солодких – задачі логічні, замість ковбаски домашньої – приклади математичні. Замість товару у нас будуть завдання цікаві, а замість грошей –солодощі.  (Слайд 1)    
1.     Вправа «Очікування»
Вчитель: Чого ви очікуєте від торгівлі на «Математичному ярмарку»?
(Очікування дітей)
     До нас на ярмарок приїхали чотири родини працьовиті з крамом чудовим. Будуть вони один одному його продавати, та один у одного купувати. Хто найбільше товару купить – той і молодець! Але спочатку, гості дорогі розкажіть,  чи легкою була ваша дорога?  
(Учні об'єднані заздалегідь у 4 групи. На столах у груп – таблички з прізвищами: «Задаченки», «Прикладенки», «Відрізенки», «Квадратенки». «Родини» по черзі пропонують іншим  розв'язати задачі на повторення одиниць вимірювання часу, довжини, вартості та маси.
Родина Задаченків
  Задача. Йшли ми полем півгодини, а потім ще 1 годину  по лісу блукали,  та ще   чверть години йшли вздовж дороги. Скільки всього часу ми до вас діставалися?  (Відповідь:1год 45 хв)
Родина Прикладенків
Задача. 20 км ми їхали  автобусом, потім ще 120 км – потягом, і, нарешті, пішки ще 6 км пройшли. Якої довжини путь ми подолали?  (Відповідь: 146 км)
Родина Відрізенків
Задача. На таксі ми витратили 50 грн на п'ятьох,  на автобус -  ще 30 грн на п'ятьох. Скільки грошей  витратив  кожен  з нас на дорогу? (Відповідь: 16 грн)
Родина Квадратенків
Задача. Ми привезли 1 центнер задач,  півцентнера  прикладів, та ще рівнянь 10 кг. Скільки кг товару ми привезли на ярмарок? (Відповідь; 160 кг)
(За розв'язання задач групи отримують солодощі: тістечка, цукерки, печиво, виготовлені вдома власноруч)
Вчитель:
Дякую, любі гості.  А я хочу представити  ще одну почесну гостю нашого свята –Царицю Математику.
(Входить Цариця Математика)

Цариця  Математика:

Я -  наука всім потрібна дуже;
Раджу добре вчити мене , друже!
Якщо мене ретельно ти вивчаєш –
Будь які перешкоди подолаєш!

-Як ви гадаєте, я потрібна людям?

(Діти декламують вірші про математику)

1 учень:
Ти визнана давно главою всіх наук –
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині, як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.

2 учень:
Освоївши тебе – рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів визнаєм причини.

3 учень:
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою – підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддамо
На благо рідного народу.

4 учень:
І сувора, й солов’їна Математика-країна, 
Праця тут іде завзята. Вмій лиш спритно рахувати,
Вмій ділити, віднімати, множить швидко й додавати.
Вмій кмітливо все збагнути. Першим в відповіді бути!

Цариця Математика:
Так , я    цариця всіх наук
Всі без мене, як без рук
Щоб на ярмарку щось купити,
Треба дуже уважним бути.
Ярмарок у нас незвичний,
Ярмарок –  математичний!
Щоб сюди квиток придбати,
Треба добре пометикувати.
Ледарів у нас немає, хто руки не піднімає?
Вирушаймо в путь – нас цікаві справи ждуть.

2.     «Розминка»
(Цариця Математика проводить розминку)
1.Дванадцять братів один за одним ходять, один одного не обходять. (Місяці року.)
2. На драбинці розвішані намистинки. Клац, клац, п’ять і п’ять. Ось і вмієм рахувать. (Рахівниця.)
3. Чорненька, хвостатенька, не кусає, а з класу в клас не пускає. (Двійка.)
4. Відгадайте-но, дітки, що за цифра-акробатка? Якщо   на голову стане,  рівно на три більше стане. (Цифра шість)

3.     «Крамниця логічних задач»
 (Слайди 2-7)
- А тепер запрошую всіх на  ярмарок! Відкриваються ряди торгові! Розкладаються товари чудові! Уважно слухайте, правильно відповідайте та нагороду отримуйте! Запрошую вас до «Крамниці логічних задач».
Задача 1. У їжачка було 3 цілих яблука, 10 половинок та 8 четвертинок. Скільки яблук було у їжачка?
Задача 2. Число груш в кошику – двоцифрове. Груші можна розділити між 2, 3 и 5 дітьми, але не можна розділити  порівну між 4 дітьми. Скільки груш у кошику?
Задача 3. Ілля стоїть у колі. П'ятим зліва від Іллі стоїть той же хлопчик, що й шостим справа. Скільки дітей у колі?
Задача4. Дві дівчинки пішли у садок за сливами. Дорогою зустріли чотирьох дівчаток. Скільки дівчаток  прийшло у садок?  
Задача 5. На тарілці лежали яблука. Костик узяв 1/3 усіх яблук, Степанко –  1/3 решти яблук, а Юркові залишилось 8 яблук. Скільки яблук було на тарілці спочатку?
Задача 6.
Якщо п'ять кішок ловлять  п'ять мишей за п'ять хвилин, то скільки часу потрібно одній кішці, щоб спіймати одну мишку? 
4.     «Павільйон  прикладів»
(Слайд 8)
- А зараз запрошую вас скуштувати прикладів солодких, але спочатку знаки «+» та «-» де потрібно розставте.  
Як  отримати   число   100   з чотирьох  дев'яток ? З шести  дев'яток? З п'яти одиниць?
(Відповіді:
99 + 9:9 = 100
99 : 99 + 99 = 100
111 – 11 = 100)

5.     Ігровий майданчик «Склади слова»
(Слайд 9)
- Кожен продавець намагається збільшити свій прибуток. А ви спробуйте з букв одного слова скласти багато слів.
(Кожна группа-«родина» намагається скласти якомога більше слів з букв слова «ТРИКУТНИК»: кит,крик, рик, тир, крук, три, тур, турник, курник тощо)
     Руханка
- І який же ярмарок без танку? Давайте потанцюємо під веселу музику!
(Діти танцюють під музику)

6.     Геометрична лавка «Танграм»
(Слайд 10)
- Ви гарно танцювали і трішки відпочили. Спробуйте скласти фігурку людини в танку з геометричних фігур.


7.   «Загадка-фокус»
- А хто це до нас наближається? Ну , звичайно, який же ярмарок без хитрої циганки?  (Заходить учень у костюмі циганки )
Циганка: Я прийшла до вас із загадкою, яку ви нізащо не відгадаєте! Хочете спробувати?
   Задумайте будь-яке число . Додайте до нього наступне за порядком. Потім до суми додайте  9. Розділіть отримане число навпіл.  Від отриманого результату  відніміть задумане число. Ось яке число ви отримали  -  5! Хороша загадка? Тоді дайте мені за неї цукерку!
(Задоволена циганка виходить)

8.     Гра «Дістань приз»»
       Вчитель:   Велику радість приносила на ярмарку народна забава – лазіння на стовп. Високо на гладенькому – гладенькому  стовпі  підвішувались призи.  Бажаючих дістати собі подарунок було безліч, але вдавалося це не всім. (На дошці – імпровізований стовп з математичними виразами на картках. «Родини» намагаються якнайшвидше дістатися верхівки)

380+420=

510+ 180=

430+260 =

670-210 =

860-630 =

490-260 =

280+320 =

520-110=

310+170=

990-550  =

250+130 = ==

870-340 =

560+240 =

980-470 = =

390 – 180= =

680-370 =

340+310 =

740-220 =

550+50 =

650-230 =
 










9.     «Лавка математичних прислів’їв»
Вчитель: Аж ось ми опинилися у «Лавці математичних  прислів'їв».
Спробуйте вставити пропущені слова і прочитаєте вислови з народної мудрості. (Слайд 11)
1) … дерево зрубаєш –…посади. (Одне, десять)
2) … голова добре, а …краще. (Одна, дві)
2) … раз відмір, …раз відріж. (Сім, один)
4) … літо краще, як  … зим. (Одне, сто)
5) … одного не ждуть. (Семеро)
6)… в полі не воїн.(Один)
7)  Краще ... приятелів, ніж …ворог. (Десять)
8) …коти в … мішку не помиряться. (Два,одному)

10.                        «Магазин ребусів»
(Слайд 12)
Вчитель: Запрошую вас до магазину з ребусами. (Діти розгадують ребуси)
І 100 рія      пі 2 л   3 вога   мі 100  ті 100, яяяяяяя, р 1 а

11.                        Гра «Хвилинка жартів»
Вчитель:  Жоден ярмарок не обходиться без жартів. Ну-мо, «родини»,  пожартуйте одна з одною за допомогою веселих задач.
Родина Задаченків. На столі стояло 3 склянки з полуницями. Сашко з'їв одну склянку полуниць. Скільки склянок залишилось? (Три. Сашко їв полуниці)
Родина Прикладенків.  Горіло 7 свічок. Дві з них погасло. Скільки свічок залишилося? (Дві, бо решта згоріли)
Родина Відрізенків. Який рік триває один день? (Новий рік)
Родина Квадратенків. Уявіть,що ви – машиніст потягу. Потяг рухається зі швидкістю 60км/год. У дорозі він був 7 годин. Скільки років машиністу? (Скільки й тобі, бо машиніст – ти)

12.                        Підведення підсумків
,
Вчитель: Ось і закінчився наш математичний ярмарок. Чи сподобався він вам? Що найбільше сподобалося? (Діти діляться враженнями від свята)
    А мені дуже сподобалося  як ви працювали. Про це свідчать повні кошики ласощів на ваших столах.  Пропоную розділити успіх нашого математичного свята за чаюванням!
Інтернет-ресурси:


Немає коментарів:

Дописати коментар