Аналіз виховної роботи класного керівника 3-Б класу
за 2017-2018 навчальний рік
У
минулому навчальному році я працювала класоводом 2-Б класу . На початку навчального року я визначила мету і завдання для
дитячого колективу й для себе як класовода. Найважливішим моїм завданням я вважала створення найкомфортніших
умов для успішної адаптації моїх другокласників після літніх канікул ,
допомогти вихованцям , сформувати у них позитивне ставлення до навчання, віру у
свої сили.
Для себе визначила завдання в
окремих аспектах виховання: 1) усвідомлення себе учнем як громадянина своєї
держави ;
2) формування соціального
інтелекту й виховання на цій основі духовності й моральності; 3) зміцнення
здоров'я учнів і виховання в них здорового способу життя; 4) виховання почуття поваги до праці,
працьовитості; 5) набуття життєвих
компетенція учнями. Усі ці завдання
спрямовані також на досягнення виховної мети та завдань школи.
На мій погляд, мета моєї виховної роботи
виконана. Очікувані результати ( усвідомлення себе як частини суспільства та
держави; формування дружніх, товариських стосунків у колективі; виховання
моральних якостей учнів, повага до своєї родини та країни; відповідальне
ставлення до власного здоров’я) досягнуті. Але попереду ще дуже багато роботи над
згуртованістю класного колективу, покращенням якості навчання та дисципліни на
уроках та перервах, формуванням активної життєвої позиції школярів.
У минулому навчальному році я велику увагу приділяла
національно-патріотичному вихованню учнів. Метою його я
визначила виховання школярів у дусі
пізнання, збереження і розвитку національних традицій і плекання інтелектуально
розвиненої, духовно багатої, цілісної особистості. Ми продовжували знайомство з державними символами України: Гербом,
Гімном та Прапором із застосуванням народних легенд,
презентацій, відеороликів. Вихованню
національної свідомості учнів допомогли такі заходи: пізнавальні бесіди («Моя
сім’я – моя колиска», «Історія моєї родини», «Герої рідного краю», «Чи пишаєшся
тим, що ти - українець?»), відкритий виховний захід «День Матері», конкурси
віршів («З чого починається Вітчизна», «Моя рідна мова – різнокольорова») ,
участь у акції «Писанка для солдата» тощо.
Методичною
знахідкою у виховній роботі вважаю проектну діяльність спрямовану на формування навичок міжособистісної взаємодії , командної
роботи, креативності , критичного
мислення , комунікативних умінь,
самодисципліни і самоорганізації, на підвищення рівня активності в
навчально – пізнавальній діяльності учнів класу . Разом з учнями ми створили
міні-проект «Родинні герби», під час
виконання якого сподобалося працювати не тільки учням, а й батькам. Значні
результати також дає проведення виховних моментів у вигляді казкотерапії. Адже,
казкотерапія, по суті, є найстарішим
психологічним і педагогічним методом впливу на дітей та одним з
арт-методів психологічної допомоги. Вона
може допомогти дитині полегшити процес розуміння та усвідомлення своїх емоційних реакцій, дати соціально
прийнятний вихід емоціям гніву, страждання, страху та іншим
негативним почуттям. Впливаючи
насвідомість і підсвідомість, казка може допомогти
їм визначити вірний шлях вирішення своїх проблем, а спроектувати вчинок героя
казки на своє життя, дитина може стати на шлях особистого розвитку. Наприклад, у вигляді казкотерапії я проводила виховні бесіди
: «Як перемогти страх», «Що добре, а що погано», «Шкідливим звичкам – ні!»
У своїй
роботі не обминаю такий вид діяльності, як корекція поведінки «проблемних» дітей. У моєму класі є такий учень – Вардапетян Едгар. Я
намагалася зрозуміти індивідуальні
особливості учня під час неформального
спілкування, пізнати його інтереси , зрозуміти
переживання та мотиви поведінки. Дуже ефективним є заохочення таких
дітей до класних справ, взаємодопомога однокласників, завантаження вільного
часу суспільною роботою. У випадку з Едгаром, однокласники обрали його
командиром класу, що стало величезним стимулом для самовдосконалення учня,
спонукало його до роботи над негативними проявами у своїй поведінці.
Учні мого класу із задоволенням виконують
свої громадські доручення, з відповідальністю ставляться до них. Упродовж року всіляко підтримувався
рівень громадської активності, зацікавленості життям класу, навчанням, що
сприяло створенню позитивного мікроклімату в колективі. Це добре позначилося на
виховних аспектах учнів класу. Ми досягли успіхів у вихованні таких якостей, як
ініціативність, чесність, акуратність, відповідальність за власні вчинки. Також
діти не байдужі до загальношкільних справ, добродійних акцій, завжди беруть у
них активну участь.
Значна
кількість учнів мого класу відвідує дитячу школу мистецтв по класу фортепіано,
образотворчого мистецтва, хореографії: Бороннікова Марія, Лисак Катерина, Семикоз Крестина, Коваленко Аліна, Юркіна
Вікторія, Кужель Вероніка. Дівчатка демонструють свої досягнення на звітних
концертах та під час проведення позакласних заходів. Шуліка Давид відвідує
школу важкої атлетики, про його спортивні результати неодноразово писала
районна преса.
У моєму 2 класі навчалося 23 учні. Стосунки між учнями класу дружні й
доброзичливі,
врівноважені. Конфліктні
ситуації швидко вирішуються, діти самостійно знаходять
порозуміння, товаришують
між собою.
Учні класу мають
достатній рівень свідомої дисципліни. В цілому
дисципліна в класі сприятлива для проведення уро-ків.
В класі є лідери:
Кужель
Вероніка, Вардапетян Едгар, Янковий
Артем, Шуліка Давид. Здійснюється
робота з опорою на лідерів , які можуть повести клас, організувати продуктивну
роботу, залучити до активного життя в класі всіх учнів.
Пізнавальні особливості
учнів класу досить високі. У дітей
гарно розвинена пам'ять,
уява, мислення.
У класі є творчі особистості з різними нахилами - Чехла Олена, Донцова
Влада, Кужель Вероніка, Лисак Катерина, Сеньовський Денис, Кучер Дар’я. Учні класу згуртовані, вони вміють організувати справи із власної ініціативи.
Другокласники класники охоче працюють, підтримуючи
чистоту та порядок на у приміщенні класу.
Як класовод багато часу приділяю
морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку,
відповідальності, культурної поведінки. Для цього проводила ряд бесід, годин
спілкування надану тематику : хвилинка спілкування «Вчинок і порядність», «Душі
людської доброта» тощо.
В становленні та розвитку учнів завжди
спираюсь на допомогу батьків. Адже робота з батьками — один із основних та
най-складніших напрямків роботи класного керівника. Більшість дітей виховується в сім'ях, де панує
взаєморозуміння та злагода. У спілкуванні з учителями батьки проявляють повагу та тактовність. Батьківський
комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних
та позакласних заходів. Найбільш ефективною є допомога батьківського
комітету в поповненні матеріально-технічної бази класу та школи в цілому.
У роботі з батьками використовую колективні бесіди,
зустрічі за «круглим» столом, індивідуальні
бесіди, консультації. Проводжу батьківські збори, лекторії, залучаю батьків до громадської - корисної роботи класу. У години батьківського всеобучу знайомлю батьків з
новинками педагогічної літератури для батьків з проблем родинної та
батьківської педагогіки, моделювала педагогічні ситуації під час батьківських
зборів, які допомогли батькам розв'язувати родинні конфлікти, що виникали під
час спілкування дітей з батьками.
Ставлення
батьків до школи і вчителів позитивне.
Висновки
Отже , підводячи підсумок у роботі , я дійшла висновку, що виховна діяльність класу як цілісна система складається із співпраці
дорослих і учнів, є одним цілим, де
кожна частина збагачує і доповнює одна одну, сприяє розвитку особистості
дитини, формуванню у неї необхідних умінь і навичок колективного і громадського
життя. У процесі роботи я бачу,
як дорослішають мої вихованці, якими розумними вони стають, як вдало проходить
процес їх соціалізації. Вони незалежні, доброзичливі в спілкуванні,
емоційно-відкриті та чутливі до моральних проблем.
Звичайно, залишається ще багато невирішених проблем і протиріч. Це, по-перше, залишає бажати кращого рівень культури поводження деяких членів
класного колективу, по-друге, інколи ще трапляється запізнення на уроки деяких
учнів. І успіхи, і невдачі, як особисті, індивідуальні.,
так і всього класу аналізувалися на хвилинах
спілкування, в індивідуальних бесідах з учнями. У наступному
навчальному році планую працювати над формуванням духовного світу дітей,
духовності як основної якості особистості - нагальною потребою сьогодення. Поставлена мета буде забезпечуватися рішенням наступних
завдань: формуванням
в учнів громадянства й патріотизму як найважливіших духовно-моральних і
соціальних цінностей, вихованням поважного відношення до культурного й
історичного минулого
країни, вихованням любові до свого краю,
формуванням активної
життєвої позиції.
Немає коментарів:
Дописати коментар